Page 3 of 10 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 98

Thread: carnivory experiment journal page 3

  1. #21
    seaweed's Avatar
    seaweed is offline Senior Member
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    4,233
    Shop Now
    yeah it is a total pain as i dont know what to do about their dad. i would be quite happy with scrawny. which is strong thin, not big strong. altho at a push, i would still take skinny lol goes to show my disordered body images. crossfit has never appealed to me. i like the slow medative pain with weight lifting and also the thinking time alone i get or the silence alone to not think i get from walking in the wilderness. if i want something quick and violent, i run down a nasty mountainous hill. my 6k in 50 mins is on a dirt road. i stick to the edges for safety and more resistance.

  2. #22
    Ayla2010's Avatar
    Ayla2010 is offline Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Australia
    Posts
    3,296
    are you tall? im only 158 cm with short legs lol
    have you lost a lot of weight on primal?

  3. #23
    NZ primal Gwamma's Avatar
    NZ primal Gwamma is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    NZ
    Posts
    4,318
    Quote Originally Posted by seaweed View Post
    6k a day. usually takes about 50 mins.
    woo - seaweed you are a wee bit quicker than me - I am at 6.6km in 60minutes, so I need to move up into 2nd gear LOL
    look out girl I've got your back !!!!

    I haven't done too badly with my calories today, in fact I still have 500C to go, but I am full. I threw some lamb shanks in the crock pot this morning, so have had those tonight, and then put the bones back in for broth. I will leave it on low til tomorrow.
    So not sure what else I will eat tonight.
    Anyway happy carnivoring
    "never let the truth get in the way of a good story "

    ...small steps....

  4. #24
    NZ primal Gwamma's Avatar
    NZ primal Gwamma is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    NZ
    Posts
    4,318
    Oh and Ayla, Seas is a tiny wee thing !
    "never let the truth get in the way of a good story "

    ...small steps....

  5. #25
    seaweed's Avatar
    seaweed is offline Senior Member
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    4,233
    i'm 1m66. and no i havent lost weight on primal. i maintained and actual put it on. but that was from eating too much, it wasnt the fault of primal nutrition lol my maths is a bit fuzzy by this time of night with no carbs however. 6.6ks in 60 mins is pretty close to 6ks in 50 mins. i will time myself again next time i get out on my own which is oooh about 9 days away. i do have several hills to go up which are prob 500m and a k long or thereabouts. the 500 m one is relatively steep and the 1k one is not as steep. it is all on dirt which slows you down alot as you have less traction. i can go quicker too. run some of it. but i try not to start in case i have to stop and someone i know just happens to spot me whimping out. i also work on the principle you need to not be in oxygen debt while you are walking so you need to be able to hold a convo. it sorta verges into chronic cardio when you cant.

    currently tho i am 2kgs down carnivoring and watching my calories. and that is on much less exercise than normal. i have 3kgs to go before i get back to scrawny.

  6. #26
    Ayla2010's Avatar
    Ayla2010 is offline Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Australia
    Posts
    3,296
    Great work so far then Yep got that with the chronic cardio. I walk what seems fast, but could still talk

  7. #27
    NZ primal Gwamma's Avatar
    NZ primal Gwamma is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    NZ
    Posts
    4,318
    I cannot wait to GET to scrawny !!!! LOL Still about 21kgs to go for me !!!!!!
    "never let the truth get in the way of a good story "

    ...small steps....

  8. #28
    Ayla2010's Avatar
    Ayla2010 is offline Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Australia
    Posts
    3,296
    haha yeah hear ya G. I have 50 kg to go to "normal" LOL

  9. #29
    seaweed's Avatar
    seaweed is offline Senior Member
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    4,233
    well at least you are heading in the right direction. i think i read the avg person gains 300g a year or something like that. maintenance is also a challenge.

  10. #30
    Ayla2010's Avatar
    Ayla2010 is offline Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Australia
    Posts
    3,296
    I bet it is, it sounds tricky alright.

Page 3 of 10 FirstFirst 12345 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •